სასწავლო რესურსები
სასწავლო რესურსი
როგორც ცნობილია, „მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის“ მიხედვით, დამატებითი აქტივობების ჩამონათვალში შედის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორისინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქ-
ტით განსაზღვრული კრიტერიუმის შესაბამისი სასწავლო რესურსის ან რეცენზირებულიპროფესიული ლიტერატურის შექმნაც, რაც სავალდებულო აქტივობაა წამყვანი მასწავლებლისადა მენტორისათვის სტატუსის შესანარჩუნებლად. ეს არ ნიშნავს იმას, რომ სურვილისა დაშესაბამისი ძალისხმევის შემთხვევაში, თუ პრაქტიკოსი
მასწავლებელი ასეთ რესურსს შექმნის, ის „თამაშგარე მდგომარეობაში“ დარჩება. რადგანაცრესურსი ან პროფესიული ლიტერატურა არ არის / არ უნდა იყოს ერთჯერადი გამოყენების,მასწავლებელს შეუძლია აღნიშნული აქტივობისათვის კრედიტი მომდევნო საფეხურზე მიიღოს.რესურსი სასწავლო პროცესის აუცილებელი კომპონენტია, ამიტომაც ეთმობა მას ცალკე თავიეროვნულ სასწავლო გეგმაში, სადაც ვკითხულობთ: „სასწავლო პროცესში აუცილებელიამრავალფეროვანი საგანმანათლებლო რესურსების გა-
მოყენება როგორც მასწავლებლებისათვის, ასევე მოსწავლეებისათვის (ესგ, შესავალი, თავი II,მუხლი 8.,
2011-2016), რაც, შესაბამისად, ასახულია მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტშიც.
რა სახის სასწავლო რესურსები შეფასდება სქემის ფარგლებში?
1. ელექტრონული რესურსები:
1) კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები;
2) საგანმანათლებლო ვებ-გვერდი;
3) სასწავლო მიზნით შექმნილი მულტიმედიური პროდუქტები (მაგ., ვიდეორგოლი, ფილმი,აუდიოჩანაწერი / აუდიოწიგნი, ანიმაცია...)
2. თვალსაჩინოება:
1) პლაკატი (ტაბულა, სქემა, ცხრილი...);
2) რუკა/ატლასი;
3) მასალა საგანმანათლებლო თამაშებისათვის (მაგ., მოძრავი ანბანი, ლოტო...);
4) მასალების კოლექცია (მაგალითად, მინერალები, ძველი მონეტები, ჰერბარიუმი...);
5) დანადგარი / ხელსაწყო/მაკეტი/დეკორაცია;
6) ინტერაქტიური პრეზენტაცია Power Point-ის გამოყენებით.
რატომ არის სასწავლო პროცესში რესურსების გამოყენება მნიშვნელოვანი?
რესურსი ეხმარება მოსწავლეს მასალის უკეთ გაგებასა და გააზრებაში;მრავალფეროვანირესურსების გამოყენება უპასუხებს სხვადასხვა სწავლის სტილისა და ინტელექტისმოსწავლეების ინდივიდუალურ საჭიროებას;
სასწავლო პროცესი ხდება სახალისო და საინტერესო; იზრდება მოსწავლეთამოტივაცია;იზრდება მოსწავლეთა ჩართულობა;მაღლდება მოსწავლეების აკადემიურიმიღწევები.აქედან გამომდინარე, კარგად დაგეგმილი სასწავლო პროცესი გულისხმობს სხვაკომპონენტებთან ერთად სასწავლო რესურსების მოძიებას, მობილიზებასა და შექმნას.მასწავლებლები ხშირად მოსწავლეთა წარუმატებლობის მიზეზად რესურსების ნაკლებობასასახელებენ, თუმცა, საბედნიეროდ, სისტემაში არიან ისეთებიც,რომლებიც საიდანღაცრესურსების მუდმივი მოლოდინის ნაცვლად თავად ქმნიან საინტერესო რესურსებს. მცირედიშემოქმედებითობა და შეიძლება გადასაყრელად გამზადებული ნივთები თუ ძველი ჟურნალ-გაზეთები მასწავლებლის ხელში მოსწავლეებისათვის მამოტივირებელ, ინტერესის აღძვრისა დასაკითხში ჩაღრმავების წყაროდ იქცეს. თავად მასწავლებლის მიერ სასწავლო რესურსის შექმნასან უკვე შექმნილის მოდიფიცირებას ერთი არსებითი უპირატესობა აქვს: მას შეუძლია ამრესურსის მორგება კონკრეტული კლასის, ასაკის, ჯგუფის მოთხოვნილებებსა და საჭიროებებზე.თუ მასწავლებელი კარგად იცნობს საკუთარ მოსწავლეებს, იცის მათი ინტერესები,ინდივიდუალური თავისებურებები, ადვილად მოახერხებს დააკმაყოფილოს მათი სასწავლოსაჭიროებები, გაამრავალფეროვნოს სასწავლო პროცესი, გაზარდოს მოსწავლეთა ჩართულობა და,შესაბამისად, უზრუნველყოს უკეთესი შედეგები.იმისათვის, რომ მასწავლებლის მიერ შექმნილირესურსი იყოს ერთდროულად ეფექტურიც და ეფექტიანიც, აუცილებელია შემდეგი ასპექტებისგათვალისწინება:
1. რესურსის მართებულად გამოყენება ნიშნავს იმას, თუ რამდენად შეესაბამება ის გაკვეთილისმიზანს. რესურსის შექმნისას მასწავლებელს მკაფიოდ უნდა ჰქონდეს წარმოდგენილი, რა ეფექტიშეიძლება ჰქონდეს მის მიერ შექმნილ რესურსს,დაეხმარება თუ არა ის დასახული შედეგებისმიღწევაში;
2. მასწავლებლის მიერ შექმნილი რესურსი უნდა ითვალისწინებდეს მოსწავლეებისცხოვრებისეულ თუ სასწავლო გამოცდილებას. მან იმდენად უნდა დააინტერესოს მოსწავლე,რომ მას იმავე თემის შესახებ უფრო მეტი ინფორმაციის გაგებისა და მოძიების სურვილიგაუჩნდეს;
3. რესურსმა უნდა უზრუნველყოს მოსწავლეთა ჩართულობა და გაუძლიეროს მათთანამშრომლობის სურვილი. რესურსი, რომელიც მოითხოვს ერთად ფიქრს, ერთად კეთებას დაამ კეთებით რაღაცის აღმოჩენას (მით უმეტეს, თუ ეს „რაღაც“ საერთო ძალისხმევის შედეგია), ამშემთხვევაში შეგვიძლია თქმა, რომ ჩვენ მიერ შექმნილმა „პროდუქტმა“ გაამართლა;
4. მნიშვნელოვანია, რომ რესურსი არ იყოს ორიენტირებული მოსწავლეების რომელიმე ერთიუნარის განვითარებაზე, არამედ იძლეოდეს უნარების კომპლექსურად განვითარებისსაშუალებას. მაგალითად, სასწავლო ფილმის შექმნისას მასწავლებელს შეუძლია ჩართოსმოსწავლეები სცენარის წერაში (წერის უნარი), ფილმის გახმოვანებაში (ზეპირმეტყველებისუნარი), მიიღოს მათგან რჩევები ხედებისა და რაკურსების შესარჩევად (სივრცითი ინტელექტი),დააფიქროს განათების წყაროებზე (ფიზიკაში მიღებული ცოდნის ტრანსფერის უნარი) და ა.შ.;
5. რესურსი უნდა მისდევდეს გარკვეულ სქემას და იყოს თანამიმდევრული. ორგანიზებულობამნიშვნელოვანი კომპონენტია რესურსის შედგენისას. როცა მასწავლებელს თავიდანვე აქვსგანსაზღვრული რესურსის მიზნები, შეძლებს თანამიმდევრულად დაალაგოს მასალა, რომელიცმოსწავლეებს მისცემს საკითხის აღქმის, გააზრებისა და განზოგადების საშუალებას.
6. რესურსმა უნდა წაახალისოს მოსწავლეები ჩაუღრმავდნენ საკითხს, გააანალიზონ, შეხედონმას სხვადასხვა კუთხიდან, დაადგინონ კანონზომიერებები;
7. რესურსს უნდა ერთვოდეს მკაფიო და ადვილად გასაგები ინსტრუქცია, მიწოდებული იმ ენით,რომელიც შეესაბამება სამიზნე მოსწავლეთა ცოდნის დონეს;
8. რესურსმა უნდა უბიძგოს მოსწავლეებს, გამოიყენონ სწავლის სხვადასხვა სტრატეგია, რათაშემდეგ თავად შეძლონ დამოუკიდებლად საკუთარი სწავლის პროცესის დაგეგმვა, საკუთართავისებურებებზე მორგებული ეფექტიანი სტრატეგიების გამოყენება;
9. რესურსი უნდა ემყარებოდეს სანდო წყაროებს. მოსწავლეებმა უნდა აღიქვან,მოისმინონ დაწაიკითხონ ის მასალა, რომლის მეშვეობითაც გაიღრმავებენ ცოდნას, ამიტომ აუცილებელია,რესურსის შექმნისას მასწავლებელმა იხელმძ-
ღვანელოს ავთენტური წყაროებით - ენციკლოპედიით, სამეცნიერო-პოპულარული ნაშრომებით,სხვადასხვა სახის ლექსიკონებით, რომლებიც მოსწავლის ცოდნის დონის შესაბამისად იქნებაადაპტირებული და დამუშავებული;
10. რესურსმა უნდა უბიძგოს მოსწავლეს, მიღებული ცოდნა გამოიყენოს საკლასო ოთახისგარეთაც, დაუკავშიროს ის რეალობას, პრაქტიკას;
11. რესურსის ეფექტიანობას განსაზღვრავს ისიც, თუ რამდენად ფართოა მისი გამოყენებისარეალი – შეიძლება თუ არა ერთი და იგივე რესურსი გამოვიყენოთ სხვადასხვა აქტივობისათვის,სხვადასხვა საგანში და სხვადასხვა უნარ-ჩვევების განსავითარებლად;
12. დაბოლოს, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ის, თუ რამდენად უსაფრთხოა რესურსი. უნდამოვერიდოთ მსხვრევადი, ტოქსიკური ნივთიერების შემცველი მასალის, ბასრი საგნების /დეტალების გამოყენებას და ა.შ. ერთი შეხედვით უსაფრთხო რესურსი შესაძლებელია სახიფათოაღმოჩნდეს კონკრეტული ასაკობრივი ჯგუფისათვის, ამიტომ რესურსის შეთავაზებისასმასწავლებელმა აუცილებლად უნდა გაითვალისწინოს ნებისმიერი რისკი და წინასწარ მიიღოსზომები მისი თავიდან აცილებისათვის.
იმისათვის, რომ გავარკვიოთ, რამდენად ეფექტიანი იქნება ამა თუ იმ რესურსის გამოყენება,აუცილებელია დავადგინოთ სხვადასხვა სახის რესურსის დადებითი
და უარყოფითი მხარეები. ამის დადგენა მასწავლებელს აძლევს საშუალებას, წინასწარგანჭვრიტოს, რის გაკეთება შეიძლება იმისათვის, რომ უარყოფითი მხარეები მაქსიმალურადშეამციროს. მაგალითად, თუ რუკა/სქემა/პლაკატი დიდი ფორმატისაა და მისი გამოყენებამხოლოდ საერთო საკლასო მუშაობისას არის მოსახერხებელი, მასწავლებელს შეუძლიაშედარებით მცირე ფორმატის რამდენიმე ასეთი თვალსაჩინოება შექმნას მცირე ჯგუფებშისამუშაოდ.
გთავაზობთ ცხრილს, რომელშიც ჩამოყალიბებულია სხვადასხვა ტიპის რესურსის როგორცდადებითი, ისე უარყოფითი მხარეები:
რესურსის ტიპი
|
პლაკატები, დიაგრამები, სქემები, რუკები
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარე
|
1. ხშირად გამოიყენება სპეციფიკური საილუსტრაციომიზნებისათვის.
დამახსოვრების ხარისხი იზრდება, რადგან ინფორმაციაშედის ორი -
აუდიალური და ვიზუალური - გზით;
2. გამოიყენება ყველა სასწავლო საგანსა და მეთოდითმუშაობის დროს;
3. სასწავლო გარემოს უფრო საინტერესოსა და მიმზიდველსხდის (თუ
დიდხანს არ კიდია კედელზე);
4. ადვილი შესანახია;
5. დიდია საკითხის მიმართ მოსწავლეთა ინტერესისაღძვრის ალბათობა.
დადებითი მხარეები
მალე ცვდება;
2. ხშირი გამოყენების შემთხვევაში მოსწავლის თვალი ეჩვევადა მოსა-
ბეზრებელი ხდება;
3. თუ დიდი ფორმატისაა, გამოიყენება მხოლოდ საერთოსაკლასო მუშა-
ობისას;
4. მხედველობის პრობლემის მქონე ან მოშორებით მსხდომიმოსწავლე-
ებისათვის ძნელად აღსაქმელია.
|
რესურსის ტიპი
|
მოდელები მაკეტები
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. იძლევა რეალობის შთამბეჭდავი ვიზუალიზაციისშესაძლებლობას
1. რთულია და შეიძლება ძვირიც მისი დამზადება;
2. სიდიდიდან და მასალიდან გამომდინარე შეიძლება იყოსძნელი შესა-
ნახი;
3. შეიძლება შეიცავდეს საფრთხის შემცველ დეტალებს
|
რესურსის ტიპი
|
ტტეეტექნიკური აღჭურვილობა, დანადგარები, აპარატურატტტტტ
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. მოსწავლეებს აძლევს საშუალებას გამოსცადონჰიპოთეზები, დააკვირ-
დნენ, როგორ მუშაობს დანადგარი ან აპარატურაპრაქტიკაში;
2. მოსახერხებელია როგორც ინდივიდუალური, ისეჯგუფური მუშაობის
დროს;
3. შესაძლებელია მისი მრავალჯერადი გამოყენება
1. დასამზადებლად რთულია და შეიძლება დაჯდეს ძვირი;
2. რთულია მისი ხშირად გამოყენება, თუ მოითხოვს დიდფართსა და
დროს;
3. რთულია შესანახად, რადგან საჭიროებს სპეციალურსათავსოს
|
რესურსის ტიპი
|
მასალების კოლექცია
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. აღძრავს ცნობისმოყვარეობასა და ინტერესს;
3. უბიძგებს მოსწავლეებს ჰიპოთეზების გამოთქმისაკენ დაეხმარება მათ
ყურადღების კონცენტრაციაში;
4. გამოიყენება არაერთჯერადად;
5. მისი გამოყენება შეიძლება სხვადასხვა ასაკისმოსწავლეებთან და
სხვადასხვა საგანში
1. შეგროვება მოითხოვს ხანგრძლივ დროს;
2. მოპოვება შესაძლებელია დაკავშირებული იყოსსირთულეებთან;
3. ძნელი შესანახია;
4. საჭიროებს ზუსტ აღრიცხვასა და კატალოგიზაციას.
|
რესურსის ტიპი
|
აუდიო საშუალებები
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. იძლევა ჩაწერილი მასალების (მაგალითად,ინტერვიუების, მუსიკალუ-
რი ჩანაწერების და სხვ.) მოსმენის საშუალებას;
2. იძლევა რეალური პიროვნებების გამოცდილებისგაცნობისა და მათგან
ინფორმაციის მოსმენის საშუალებას;
3. მასწავლებელს შეუძლია გააკეთოს სპეციფიკური ამბებისჩანაწერი,
როგორც საილუსტრაციო მაგალითი;
4. განსაკუთრებით ეფექტიანია ენის სწავლების დროს.
1. მომზადება, ჩაწერა და რედაქტირება მოითხოვს დროსა დაძალისხ-
მევას;
2. იმისათვის, რომ მისი გამოყენება შეძლონ მცირეჯგუფებმა, საჭიროა
საკმარისი რაოდენობა;
3. მოითხოვს ზუსტ კატალოგიზაციას.
|
რესურსის ტიპი
|
კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდ, საგნის
მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხი(ვიზუალური,
აუდიალური, კინესთეტიკური);
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს.
1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დასაუფლებლად;
2. საჭიროებს შესაბამის კომპიუტერულ ტექნიკას და დენისმუდმივ წყა-
როს.
|
რესურსის ტიპი
|
საგანმანათლებლო ვებგვერდი
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. იძლევა სხვადასხვა სახის ინფორმაციის, ტექსტების,სურათების, ვიდეო
და აუდიომასალის გამოქვეყნების, დამატებისა დარედაქტირების
საშუალებას;
2. იძლევა იმის კონტროლის საშუალებას, თუ ვის მიუწვდებაგანთავსე-
ბულ ინფორმაციაზე ხელი;
3. შესაძლებელია ინფორმაციის გაზიარება როგორცმხოლოდ ერთი
კონკრეტული მოსწავლისათვის, ისე ფართოაუდიტორიისათვის.
1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დაუფლებაში;
2. საჭიროებს დიდ დროს;
3. არსებობს ვებგვერდზე არასანდო ინფორმაციისმოხვედრის საფრთხე.
|
რესურსის ტიპი
|
მულტიმედიური პროდუქტები: ვიდო რგოლი, ფილმი,
აუდიო ჩანაწერი, აუდიო წიგნი....
|
დადებითი მხარეები
უარყოფითი მხარეები
|
1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდ, საგნის მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხიდა, შესაბამი-
სად, დამახსოვრების ხარისხიც მაღალია;
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს
1. ტექნიკურად რთული შესასრულებელია და მოითხოვსსპეციალურ მომ-
ზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებისდაუფლებაში;
2. მოითხოვს დიდ დროს და მუდმივ განახლებას
|
რა მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს სასწავლო რესურსი?
იმისათვის, რომ შეფასდეს წარმოდგენილი სასწავლო რესურსი, აუცილებელია შემდეგიკრიტერიუმების დაკმაყოფილება:
ყველა ტიპის სასწავლო რესურსს უნდა ახლდეს რეფლექსია, რომელშიც ახსნილი იქნება, თუ რამიზნით შექმნა მასწავლებელმა რესურსი, როგორ გამოიყენა ის სასწავლო პროცესში, ასევე რაშედეგს მიაღწია მოსწავლეებთან ამ რესურსისგამოყენებით.
საგანამანათლებლო ვებ-გვერდი უნდა იყოს საავტორო. მასზე განთავსებული უნდა იყოსავტორის მიერ შექმნილი მასალა, არა მხოლოდ ის რესურსები, რომლებიც მასწავლებელს აქვს ანჰქონდა წარდგენილი კრედიტქულების მოსაპოვებლად. სხვის მიერ შექმნილ რესურსებზემითითებული უნდა იყოს წყარო/ავტორი.
ყველა ტიპის თვალსაჩინოება უნდა იყოს ორიგინალური და უნიკალური, რომელიც არ არისერთჯერადი გამოყენების და ეხმარება მასწავლებელს მოსწავლეზე ორიენტირებული სასწავლოპროცესის წარმართვაში. რესურსს უნდა ახლდეს შესაბამისი ინსტრუქცია, რომელიცშესაძლებელს გახდის მის გამოყენებას
სხვა მასწავლებლების მიერ.იმ სასწავლო რესურსს, რომლის გამოყენებაც შესაძლოა შეიცავდესფიზიკურ
საფრთხეს, უნდა ახლდეს უსაფრთხოების მკაფიო ინსტრუქცია.
რა სახის დოკუმენტაცია უნდა წარმოადგინოს მასწავლებელმა სასწავლო რესურსის შექმნისდასადასტურებლად?
ცხრილში წარმოდგენილია სასწავლო რესურსის შექმნის დამადასტურებელი დოკუმენტაციისჩამონათვალი:
ბეჭდური/ხელნაწერი რესურსები –ბეჭდური რესურსის ელექტრონული ვერსია Word-ის, PDF, Power
Point-ის, ანExcel-ის ფორმატში;
– ხელნაწერი რესურსის დასკანერებული ასლი.
ელექტრონული რესურსები – ვებგვერდის მისამართი, რომელზეც განთავსებულია ელექტრონულირესურსი / ბმული.
თვალსაჩინოება – თვალსაჩინოების ამსახველი ფოტომასალა;
– სასწავლო პროცესში მისი დანიშნულების დასაბუთება.
წარმოდგენილი რესურსი დადებითად შეფასებულად ჩაითვლება, თუ ის დააგროვებს ქულებისჯამური რაოდენობის 51%-ს და მეტს, ანუ 20 ქულიდან მინიმუმ 11-ს.რესურსი არ შეფასდება, თუავტორი:
1. არ იცავს ინტელექტუალურ უსაფრთხოებას: ინფორმაცია არ არის სანდო; ინფორმაციაეწინააღმდეგება ადამიანის ფუნდამენტურ ღირებულებებს (შეიცავს ანტიკონსტიტუციურდებულებებს);
2. არ იცავს საავტორო უფლებებს (არის პლაგიატი);
3. წარმოადგენს იმ აქტივობებს, რომლებიც უკვე შეფასდა 2011-2014 წლების „მასწავლებლისპროფესიული განვითარების სქემის“ ფარგლებში;
4. წარმოადგენს „მასწავლებელის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა დაკარიერული წინსვლის სქემის“ ამოქმედებამდე შექმნილ რესურსებს. გამონაკლისს წარმოადგენსამჟამად მოქმედი გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელო.
რაც შეეხება ელექტრონულ რესურსებს, აქ ერთი, უნივერსალური რუბრიკის შემუშავება საკმაოდრთულია, რადგან ტიპიდან და თემატიკიდან გამომდინარე თითოეულს დამატებით სხვადასხვარუბრიკა შეიძლება ჰქონდეს.
სასწავლო რესურსისი შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
1.
|
რესურსის შესაბამისობა
საგანმანათლებლო მიზნებთან, რომლებიც ეფუძნება ეროვნულ სასწავლო გეგმას
|
სასწავლო რესურსი არ შეესაბამებასაგანმანათლებლო
მიზნებს / ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
|
რესურსის კავშირი საგანმანათლებლო მიზანთან
/ ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან ბუნდოვანია.
|
რესურსი შეესაბამებასაგანმანათლებლო მიზნებს /
ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
|
რესურსი სრულად შეესაბამება ეროვნუ სასწავლო
გეგმის მიზნებსა და შედეგებს; სასწავლო მიზნები მკაფიოდ არის ჩამოყალიბებული.
|
2.
|
სასწავლო
რესურსის შესაბამისობა მოსწავლეთა ასაკობრივ თავისებურებებთან
|
არ არის გათვალისწინებული მოსწავლეთა ასაკობრივი
თავისებურებები.
|
მკაფიოდ არ არის განსაზღვრული, რომელი ასაკობრივი
ჯგუფისთვისაა განკუთვნილი რესურსი.
|
გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ასაკობრივი
თავისებურებები.
|
სრულად შეესაბამება მიზნობრივი ასაკობრივი ჯგუფის
თავისებურებებს.
|
3.
|
სასწავლო
რესურსის შინაარსობრივი გამართულობა
|
რესურსი შინაარსობრივად გაუმართავია. მისი გამოყენება
შეუძლებელია სამიზნე ჯგუფის მიერ. რესურსი უსისტემოა / ქაოტურია.
|
რესურსს აკლია შინაარსობრივი გამართულობა,
ნაკლებად ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებსა და საჭიროებებს.
შესაძლებელია მისი გამოყენება სასწავლო პროცესში, მაგრამ არ არის კარგად ორგანიზებული,
აკლია ლოგიკურობა და თანამიმდევრულობა.
|
რესურსი შინაარსობრივად გამართულია, თუმცა სრულად
არ ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებსა და საჭიროებებს. რესურსი
კარგადაა ორგანიზებული, ჩანს კავშირი საგაკვეთილო პროცესთან
ან
რესურსი შინაარსობრივად გამართულია,
ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებსა და საჭიროებებს, ჩანს კავშირი
საგაკვეთილო პროცესთან, თუმცა არ არის სათანადოდ ორგანიზებული.
|
რესურსი შინაარსობრივად გამართული და
მრავალმხრივია; სასარგებლოა და ღირებული სამიზნე ჯგუფისთვის. შესაძლებელია
მისი ეფექტიანად გამოყენება რეალურ სიტუაციაში, უადვილებს მომხმარებელს
სასურველი შედეგის მიღწევას. რესურსი კარგად არის ორგანიზებული, ლოგიკური და
თანამიმდევრულია.
|
4.
|
სასწავლო
რესურსის ინოვაციურობა / ორიგინალურობა
|
რესურსი არ არის ორიგინალური, არ არის აქტუალური.
|
რესურსი ნაკლებად ორიგინალურია / სხვა,
უკვე არსებული რესურსების მსგავსია.
|
რესურსი ნაწილობრივ ორიგინალურია / შეიცავს
ორიგინალურ ელემენტებს.
|
რესურსი არის ახალი, უნიკალური და საინტერესო.
მასში ჩანს პიროვნული მიდგომა, ინდივიდუალური სტილი.
|
5.
|
სასწავლო
რესურსის გამოყენების არეალი
|
რესურსი არ არის ინტერაქტიური. მისი
პრაქტიკული გამოყენების არეალი ვიწროა.
|
რესურსი
ვერ უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის ჩართვას სასწავლო პროცესში; არ უწყობს ხელს
მოსწავლის მრავალმხრივ განვითარებას. მისი გამოყენება სხვადასხვა საგანში და
მრავალჯერადად შესაძლებელია მხოლოდ მნიშვნელოვანი გადამუშავების შედეგად.
|
რესურსი სრულად ვერ უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის
ჩართვას სასწავლო პროცესში; მცირე მოდიფიკაციის შემთხვევაში
შესაძლებელია მისი გამოყენება სხვადასხვა საგანში და მრავალჯერადად. რესურსი
იძლევა ესგ-ის გამჭოლი კომპეტენციების განვითარების საშუალებას.
|
რესურსი ინტერაქტიურია და ხელს უწყობს მოსწავლეთა
მაქსიმალურ ჩართულობას.მისი გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვა საგანში და
მრავალჯერადად. ხელს უწყობს მოსწავლის მრავალმხრივი უნარების განვითარებას
/ რესურსი სრულად ითვალისწინებს ეროვნული სასწავლო გეგმის გამოჭოლი
კომპეტენციების განვითარებას.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий